Isnin, 8 November 2010

>> Aku? Saya? Akma?

Apa kena mengena tajuk di atas nie dengan aku dan hampa??ceeeee...heee...sebenarnya aku x nk kelirukan hampa semua..k, bia aku jelas kn kenapa dengan tajuk diatas...

AKU?? = aku guna perkataan "aku" nie hanya didalam blog aje..sbb aku rasa selesa..then aku rasa asli seperti aku sedang berkata2 dengan diri aku..(pape  je la)

SAYA?? = klu aku sembang dengan org yang lagi tua dari aku..mean orng yang 30 keatas..(org2 cm nie kne hormat)..kenapa aku guna?? sbb aku rasa selesa..sbb klu kt lua pon aku akn cakap cm tu gn org yang lebih tua..

AKMA?? : aku slalu guna kan bila bercakap dengan kawan2 , tpi!!! aku jugak akan menggunakan perkataan "aku" klu bersembang dengan kawan2 yang agak emo dan agak senget mentalnya...
http://www.emocutez.com

so mari kita bt perbandingan penggunaan kata2 di atas..

SAYA : "mak cik...bolehkah mak cik memberi saya sepotong  kek itu??"(skemanya ayat aku..hehehe)...http://www.emocutez.com


klu nk dibandingkn dengan perkataan "aku"

AKU : "hey mak cik...wazup!!! bagi aku sepotong kek itu"(esh3...klu ank aku nie, sepak terajang dah!)so...mang x sesuai gunakan perkataan "aku" untuk org yang lebih tua dari aku tmbah2 golongan yang lebih berusia..

AKMA?? : "boleh akma nk kek tu sikit??"(ayu la plak...perah santan tul!!!)
http://www.emocutez.com

so...ape plak kne mengena dengan kek??? sebenarnya aku nk mkn kek...kek...kek...
"SAYA SUKA MAKAN"


ada sapa2 tau cm ne nk gemuk kn badan cikit??hem...akma nie kurus sgt la...berat 45kg...4 kampit beras je pon...huhuk..

4 ulasan:

suziesanji berkata...

45kg? owhh jeles.. ala dik, umur baru 20..okla berat tu.. takyah tambah2.. maintain je

"My name is Akma, and I am not a terrorist" berkata...

hahaha....tpi masih tak berpuas hati lagi la...huhuk...

Coco berkata...

giler ringan r akma. tp ok la tu. nnt kang dh kawen berat btambah tnoa d mnta. XD

"My name is Akma, and I am not a terrorist" berkata...

hahakk.... XD...suka3...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...